Styret NBF Rogaland

28. april 2020 ble det konstituert nytt styre i Norsk Bibliotekforening avdeling Rogaland, det nye styret vil stå som dette frem til nytt valg under årsmøtet 2021. Leder Ingrid Bie Helgesen  ingrid.bie.helgesen@time.kommune.no Nestleder Bjørn Kjetil Fredriksen  bjorn.kjetil.fredriksen@rogfk.no Kasserer Annamaria Gutierrez  annamaria.gutierrez@solvberget.no Sekretær Linda Johnsen  linda.johnsen@uis.no Nettansvarlig Helle Jomaas   hellejom@icloud.com Styremedlem Helge Risvand  helge.risvand@solvberget.no

Årsmøte 2020 på Haugesund folkebibliotek

Torsdag 20.02.2020 hadde NBF Rogaland årsmøtet på Haugesund folkebibliotek. Vi fikk en flott presentasjon av biblioteksjef Marianne Hirzel om renoveringen av det fredede  biblioteket som var ferdig i september 2019. De fremmøtte fikk også en omvisning og en orientering om Rederarkivet. Tusen takk til Haugesund folkebibliotek.   Årsmelding 2019 NBF Rogaland Budsjett for 2020 NBF Rogaland … Les meir om Årsmøte 2020 på Haugesund folkebibliotek

Årsmøte til Norskbibliotekforening avd. Rogaland

Kjære medlem Årsmøtet til Norskbibliotekforening Rogaland vil bli holdt torsdag 20. februar kl. 17.00 på Haugesund folkebibliotek. Hold av datoen Saker til årsmøtet må sendes til styret innen 31. januar. Innkalling til årsmøtet kommer senere.

Styret i NBF Rogaland gratulerer

Styret i NBF Rogaland gratulerer Hege Marie Naley Paulsen fra Tysvær bbliotek, og Ingunn Øvrebø-Uldal fra Sølvberget bibliotek med stipend/deltagerpass til Bibliotekmøtet i Haugesund 2020.

Drømmer du om å delta på Bibliotekmøtet i Haugesund?

Norsk Bibliotekforening, avdeling Rogaland, lyser ut to stipend til deltakelse på Bibliotekmøtet 18.-20. mars 2020. § Du må være personlig medlem av Norsk Bibliotekforening, og høre til avdeling Rogaland § Fortelle hvorfor du ønsker å delta på Bibliotekmøtet § Du må skrive rapport fra bibliotekmøtet. Stipendet deles ut til to enkeltpersoner og dekker deltakeravgift for … Les meir om Drømmer du om å delta på Bibliotekmøtet i Haugesund?

Bibliotekpolitisk Seminar

Hva skal vi med skolebibliotek når alt er på Chromebook? Få med deg debattene og foredragene på Bibliotekpolitisk seminar under Kapittel. I år skal det handle om skolebibliotek. Seminaret arrangeres av Norsk Bibliotekforening Rogaland, torsdag 19. september kl. 10 – 15 på Sølvberget, i samarbeid med Sølvberget og Rogaland fylkesbibliotek. Dette er deltakerene under årets … Les meir om Bibliotekpolitisk Seminar

Innkalling til årsmøte

Tid:     Mandag 18. februar 2019 kl. 14.00  Sted:  Vågen vgs, Sandnes Før selve årsmøtet blir det omvisning i skolebiblioteket med makerspace. Vågen vgs ved administrasjonen ble tildelt prisen «Årets bibliotekvenn 2018» av styret i NBF Rogaland. De har skjønt og vist at et skolebibliotek kan være så mye mer enn et rom med bøker; nemlig en læringsarena, en opplevelsesarena, en arena for fellesskap, og et … Les meir om Innkalling til årsmøte

Søk stipend til IFLAs verdenskongress

Norsk bibliotekforening ønsker å bidra til at flere fra Norge deltar på verdenskongressen til IFLA 24.–30. august i Aten. Foreningen utlyser tre stipend med søknadsfrist 31. januar. Kanskje noen fra Rogaland er interessert?