NBF 100 år – feiende flott feiring i Rogaland!

25. oktober 2013 er det 100 år siden NBF ble stiftet – i Stavanger! Lokallaget markerer med to arrangementer og deltar også i Bibliotekstafetten.

Mandag 21. oktober kl 19 kommer komiker Rune Bjerga til «Bøker og Børst» i Stavanger. Han vil snakke om humor og tragedie, og hvorfor humorister leser tragisk litteratur. Gratis inngang, drikke kjøpes i baren.

Torsdag 24. oktober kl 09 – 11 kommer Janne Stigen Drangsholt til Time bibliotek for å snakke om «Myter og gammel overtro? Fortellinger om nedstiging i moderne fantasylitteratur». Gratis inngang – men meld dere på til Kristine Abelsnes mabelsne@online.no innen 22. oktober – for det blir både frokost og kake!
Janne Stigen Drangsholt er førsteamanuensis i engelsksprålig litteratur ved UIS og har interessert seg mye for bruk av myter i litteraturen, både i lyrikk og skjønnlitteratur, inkludert fantasy.

Bibliotekstafetten går nå gjennom fylket vårt. Både Time, Tysvær, Haugesund og Stavanger arrangerer aktiviteter i forbindelse med stafetten.